Stichting Bitja is in 2010 opgericht door Simone Beijer.
Tien jaar lang organiseerden we vrouwendagen, waar uiteindelijk 1000 vrouwen per keer aanwezig waren.
In 2020 voelden we dat God zei dat we voorlopig moesten stoppen en legden we onze taken neer.
Dit jaar kwam God met een nieuwe opdracht; Leer mensen over Mijn drie-eenheid!

Simone schreef allereerst een boek met de titel: Boven Natuurlijk (wandelen met God in de gaven van de Geest),
maar voelde ook dat het tijd werd om Stichting Bitja nieuw leven in te blazen. Dit keer niet alleen voor vrouwen.
Maar voor mannen en vrouwen in alle leeftijden en zeker ook voor jongeren.

We geloven dat de schepping reikhalzend uitziet naar het openbaar worden van Gods kinderen.
Om Zijn glorie te laten zien, het goede nieuws te verkondigen en Zijn Koninkrijk hier op aarde uit te breiden.
Dat het tijd is dat we letterlijk en figuurlijk Licht gaan brengen in de duisternis.
Hiervoor hebben we de Heilige Geest nodig, maar veel mensen weten hier heel weinig over.
Daarom willen we juist onderwijs gaan geven rondom het thema; GOD KENNEN.

Door middel van het organiseren van (student)Alphacursussen, Bijbelstudies en Conferenties
willen we ingaan op vragen als: Wie is de Heilige Geest? Waarom kennen zoveel mensen Hem niet?
Waarom zijn zelfs Christenen er bang voor? Wat zijn de Gaven van de Geest? Waarvoor zijn ze bedoeld?
Wie ben jij als mens in Gods ogen? Wat is je identiteit? Wat zijn je talenten? Wat zijn je gaven?
Waartoe dienen ze en wat mag jij ermee doen in Gods koninkrijk?

Maar we bieden ook de mogelijkheid om je uit te strekken naar meer van God. Dit doen we door iedere eerste maandag
van de maand een Impact-avond te houden. Op deze avonden is er vanaf 19.30 uur vrije inloop en staan er mensen voor je klaar om naar je te luisteren of met je te bidden en je als het ware “Dichterbij God te brengen”.  Stichting Bitja wordt gedragen door een mooie groep mensen die geloven dat ze Koningskinderen zijn. Door Jezus’ offer aan het kruis is de weg naar de Vader vrij. Vanuit die identiteit willen we bijdragen aan Zijn koninkrijk hier en nu al op aarde.

Het bestuur bestaat uit: Simone Beijer, Jaap Goedegebuur en Ellie van Plaggenhoef.

Het kernteam bestaat uit: Ilse Beijer, Joost Hemstede, Wilma Hiller, Dirk Jan Toutenhoofd en Bianca Prins-van Mourik

Het ministryteam wordt aangestuurd door: Arnold Vellekoop, Jacolien Loonstra en Jaap Goedegebuur.

Al onze activiteiten kunnen we alleen uitvoeren met de hulp van vele vrijwilligers. Wat zijn we dankbaar voor alle hulp die we krijgen. Ook vrijwilliger worden? Vul onderstaand contactformulier in.