Over stichting Bitja

Bitja betekent dochter van God en dit is een prachtige omschrijving voor een gelovige vrouw. In 2010 hebben we Stichting Bitja opgericht met als doel mensen in Nederland dichterbij God te brengen. Dit doen wij door het organiseren van themabijeenkomsten, zoals bijvoorbeeld een vrouwendag.

“In hen wordt weerspiegeld wie Ik ben” (Joh. 17:26)

Op deze bijeenkomsten spelen kerkmuren geen rol, maar is de Bijbel onze leidraad. We willen zorgen dat er vrolijkheid en vrede heerst en dat vriendschappen worden geboren. Maar bovenal dat mensen voor het eerst of opnieuw Jezus mogen leren kennen. Want als de Heilige Geest in hun harten gaat werken, wordt God ook in hen weerspiegelt.

Wij steunen onze vrienden

Bovendien steunen we met de opbrengst van deze bijeenkomsten onze Nederlandse vriendin en haar man. Dit echtpaar heeft in India jonge kinderen tussen de 4 en 16 jaar uit de prostitutie gered en hiervoor heeft haar man maar liefst 3 jaar in de gevangenis gezeten. Inmiddels is hij al weer bijna een jaar vrij. Nog steeds redden ze kinderen uit de prostitutie, maar hun werk is uitgebreid.

Met het geld dat wij maandelijks overmaken, steunen zij een team van evangelisten die op verschillende plaatsen in India actief zijn. Vooral ook in de bergdorpen. In India is het Hindoeïsme doorgedrongen tot in de regering en wordt het Christendom aan alle kanten tegen gewerkt. Het is dus harder nodig dan ooit, dat wij onze vrienden en hun netwerk blijven steunen. Simpelweg omdat God dit van ons vraagt.

We vertellen er graag meer over op de vrouwendag.

Help jij mee? Wij nodigen je van harte uit voor onze vrouwendag.