Een nieuw jasje

< alle blogs weergeven

Een nieuw jasje

17-09-15

Na 5 jaar krijgt onze Bitja website een nieuw jasje. Meer kleur en meer beeld, zodat we nog meer kunnen laten zien
van wie we zijn en wat we doen. Maar ook zodat de administratie voor de inschrijvingen wat minder tijd kost, zodat we tijd over hebben om nog meer aandacht te geven aan het verzorgen van de cadeautjes, de workshops en ga zo maar door. En ach, we blijven vrouwen, dus een nieuw jasje vinden we natuurlijk prettig. Maar het jasje moet wel passen en uitstralen wie we zijn!

Wie we zijn? Een groep vrouwen die heel graag Gods plan willen volgen en Zijn liefde en gastvrijheid willen uitdragen. Wie had 5 jaar geleden gedacht dat een voorzichtig plan voor een vrouwendag zou uitgroeien tot een jaarlijks evenement waar maar liefst 500 vrouwen naar toe komen en sterker nog… waar ze ieder jaar naar uitzien.

We zijn vrouwen met verschillende achtergronden, verschillende manieren van in het leven staan, maar God gebruikt ons als afspiegeling van de vrouwen die komen. En doordat we op Hem vertrouwen en ieder jaar weer tijdens de voorbereidingen bidden Heer, Het is Uw plan, wij volgen! is het ieder jaar weer een succes. Omdat het Gods plan is en Hij het zegent.

En wij als gastvrouwen mogen functioneren als 1 lichaam. De één is de hand en de ander de voet, maar we zijn allemaal nodig. Of het nu spelen in het drama is of koffie schenken. Of het nu een luisterend oor bieden is of simpelweg een jas aanpakken. We mogen functioneren als 1 team waarbij onze Coach God zelf is. Hij zet de lijnen uit, Hij bepaalt het spel en Hij moedigt ons aan.

En als we na het weekend van de vrouwendagen dan horen dat vrouwen zich zo welkom hebben gevoeld en dat het als een warm bad is. Dan kunnen we niets anders dan glimlachen en onze ogen naar de Hemel slaan en zeggen: Dank U Heer, dat wij een stukje van Uw licht mogen schijnen!