De vrouwendagen

Een gezellige dag uit

Allereerst is de vrouwendag bedoeld om een dag gezellig uit te zijn met je vriendin(nen), moeder of dochter. Want tijd samen hebben we allemaal nodig. Maar ook als je alleen komt ben je meer dan welkom. Ons team van gastvrouwen zorgt ervoor dat je je niet eenzaam voelt.

Verder is het onze bedoeling dat je de hele dag verwend wordt. Want jij zorgt als vrouw waarschijnlijk voor iedereen in je omgeving en er mag ook best eens voor jou gezorgd worden. We nemen je jas aan, zorgen voor koffie/thee met iets lekkers, snoepjes op tafel, een warm buffet en niet te vergeten een cadeautje.

Zo willen we je een glimp laten zien van Gods liefde en gastvrijheid en wordt je lichamelijk maar ook geestelijk gevoed.

We willen dat je naar huis gaat met een gevoel van: Ik kan er weer even tegen!

“Als u dichter bij God komt, komt God dichter bij u”. (Jakobus 4: 8a)

Dichterbij God komen kan door Hem te loven en te prijzen, door je hart open te zetten voor Hem en Hem te bidden en te danken. Dit doen we in de ochtenden van de vrouwendagen. Ook is er tijd voor een overdenking, een getuigenis en een toneelstuk (met de nodige humor) om uit te beelden wat God in je leven wil en kan doen. Om zo uit te leggen hoe bijzonder iedere mens, iedere vrouw voor God is.

“Kom tot mij, allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven”. (Math. 11:28)

Op de middagen vinden er workshops plaats en is er tijd voor lekker eten, ontspanning, vrolijkheid en vriendschap. Zo lijkt de hectische wereld waarin wij vrouwen ons vaak begeven, even ver weg. We proberen een oase te zijn, een rustplaats en veilige haven, waar nieuwe energie kan worden gedaan.